fredag 27. februar 2015

Hvordan er det å være ungdom 2015?

I dagens innlegg skal jeg skrive om hvordan det er å være 2015.
Dette er nok et veldig stort tema, men tanke hvor mange ungdommer det finnes i hele verden.
Men jeg tenkte å skrive om den norske ungdom da det er det dem jeg vit mest om.

kilde

Et stort tema kan vel være skole. Mangen ungdommer føler nok skole press, dette menas att man skal kunne mye, ha beste karakteren, ha mange venner på skolen, være flink.
Jeg kan nok selv si att skole press er veldig vanskelig å "deal with" ibland da det faktisk ibland kan bli ALT for mye. Det er prøve etter prøve, vi må lære nye ting presis etter att vi nettopp lært noe nytt.  Jeg mener, det er egentlig aldri pause. Slik må du jobbe i hele 10år, sen er det videregående.
Det er ikke rart att man er skole lei seg når man går på ungdomskolen, da du strevet med å gjøre alle lekser og lære så mye i flere år. Sen når du faktisk ikke klarer det så godt som forventningene alle har om deg blir man jo litt nedstemt. Du gir liksom litt opp, du orker ikke oppføre deg godt nok heller da du faktisk ikke orker, da alle er hele tiden bedre en deg.

kilde
Oppførsel, det går nok litt in på skolen også. Jeg mener, hvis du er slik eller på noe annet vis kan folk se dumt på deg resten av hela skoleåret.
Det er ikke alle som har lett å oppføre seg, men de fleste har nok det. Men det er også mange som ikke bare plager lærere eller vikarene, uten elever også som personer.
I dagens samfunn er mobbing et problem, ikke at det er så synlig lenger. Jeg har selv aldri helt sitt noen blitt mobbet på min skole. Men jeg vet at det skjer, men det er usynlig.
Man kan si ett dette er det problem i dagens ungdomskultur. Selv skjønner jeg ikke helt hvorfor det er slik, hvorfor noen kan være så slemm mot en annen person. Alle er mennesker ikke sant?

kilde
Men det er ikke alle mennesker som klarer å se alle som like. Synd nok.
Mange vill se på deg å tenke, uansett hvis de sier dem ikke gjør, gjør nesten alle det likevel.
I dagens samfunn har ungdom et stort ideal press der di for bilder lagt ut på tex sosiale medier, bilder om hvordan du bør se ut og ikke. Hva som er pent og ikke.
Men hvem har egentlig rett til å si at noen som ser blablabla ut ikke er lika pen som det andre mennesket. Dette går inn litt på mobbing og, da det oftest blir til mobbing da du ikke blir godkjent av folka rundt deg sett med deres idealer om hvordan et perfekt menneske skal se ut.
Men hvem er egentlig et perfekt menneske? Finnes det mennesker som ikke er perfekte?
Jeg skulle nok heller si at ALLE mennesker er perfekte. Fordi vi er mennesker, vi er ikke noe annet.
En katt er en perfekt katt. Liksom jeg ser ikke noen forskjell selv på att noen skulle være "bedre" da vi trottsalt bare er mennesker.

kilde
Det perfekte mennesket har nok kommet fra alle disse medier, ungdommen bruker sosiale medier nok HVER dag. Vi har facebook, blogger og ja, alt mulig. Man kan nok si at det er en del av en ungdoms dag.

Jeg har egentlig ikke så mye å si om dette, men jeg har noen meninger om noen ting jeg prøvd fått fram.  Håper du likte innlegget!

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar